Red-Sea-Adventure.reismee.nl

14 mei Van de Wadi Rum (Jordanie) naar Dara (Syrie)

Vandaag zijn ze de grens gepasseerd van Jordanie naar Syrie. Ook dit nam weer de nodige tijd in beslag.....3 uur dit keer, en ook dit keer weer heel wat papier werk. Maar verder is alles o.k.

N32 37'24.6'' E036 06' 32.2''

Hierboven staat al de nodige info maar er is toch nog wel iets te vertellen. In Daraa aangekomen vroegen we zoals wel vaker een Taxichauffeurons naar een 'not so expensif ' hotel te dirigeren. Tot onze verbazing staan bij het hotel weer de 3 Tenere's van onze brabantse vrienden geparkeerd. Dat werd dus wel weer gezellig. Alleen een biertje hadden ze niet in het hotel (komt wel vaak voor tot onze spijt) dus werd er een taxi chauffeur geronseld die we met drinkgebaren duidelijk maakten dat we naar een plek wilden waar wel bier gedronken kon worden . 'no problem ' gaat het dan en in kamikaze stijl er naar toe. De brabanders zouden in een tweede ronde opgehaald worden. Op de plaats van bestemming blijkt dat het alleen een slijterij is met overigens wel koude biertjes. Even later staan we dan dus weer voor het hotel met een grote gevulde plastictas. De Tenere jongens beginnen eenzelfde tocht en we hebben alles leeggekregen in een verscholen zitje van het hotel. Rare jongens die Nederlanders.