Red-Sea-Adventure.reismee.nl

15 mei Van Dara naar Hamah

Vandaag hebben ze nog een dag in Syrie gereden, maar al wel richting huis. Het was in Hamah erg druk op straat, hele families die op straat feest vierden. Het leek op een feestdag, maar ze wisten hier het fijne niet van. Wel was het erg warm, om 20.15 was het er nog 25 á 27 graden. Verder erg mooie stad, met zeer vriendelijke mensen.

N35 08'01.9'' E036 45' 09.2''

Voordat we in Hama of Hamah waren hebben we ook nog langs een andere beroemde bezienswaardigheid gegaan namelijkde immense burcht 'Qrac des chevelliers' in Homs. Mooi allemaal maar het mooiste werd toch wel de rit binnendoor naar Hama. Door allerlei kleine dorpjes rijdend zie je het echte Syrie van alledag. En dat is minstens zo interessant. De schaapskuddes en de koeien worden naar huis gedreven. Hele families en landbouwproducten (het gebied hier is behoorlijk vruchtbaar) worden op platte vierwielige wagens vervoerd. Het vehikel word aangedreven door een soort stationaire dieselmotor voorop. De bestuurder in het midden er achter, er is ook een doorontwikkeling in te zien. De laatste versies zijn al geheel overkapt en lijken al aardig op een autootje. We hebben ze eigenlijk alleen maar in dit gebied gezien . Misschien een slimme smid die over 20 jaar een vrachtwagen fabriek runt?

In Hama de beroemde waterradern bewonderd op een steenworp van ons hotel. Ze maken ook nog eens een imponerende bromtoon