Red-Sea-Adventure.reismee.nl

8 mei Aleppo-Palmyra. 465 km

Het wordt een mooie rit door een steeds meer woestijnachtig landschap. We eten iets bij een eenzaam resto op de vlakte.
We moeten nog wel tanken (die dorstige KTM van Paul hé) en belanden bij een hokje voor levensmiddelen en....benzine.
Er staat net een arabierzijn 150cc viertakt met trechter en fles te vullen. Hijwil zijn brommer wel ruilen met de onze en Paul wil er dan wel een groot aantal kamelen bij. Uiteindelijk gaat het niet doorof heeft de man kamelen te weinig?!
Verder de woestijn in maar wel een verkeerde weg zodat onzedagrit met een 100 km wordt verlengt. Het is geen straf.
In de ruinestad Palmyra vinden we een hotel met uitzicht op de ruines en een balkon. Dit blijkt hoe langer hoe meer belangrijk want we moeten onze bezweette motor laarzen en jassen/broeken en vooral de stinkende kniebeschermers ergens kwijt. Soms ook een klein sokken/onderbroeken wasje.
Later ontdekten we dat die onderweg uitstekend drogen wanneer je ze achter op de motor knoopt!

Annie

Nu begrijp ik ook waar je zoveel pasfoto "s voor ..nodig had, maar hopen dat het land echt zo mooi is als jullie verwachten, het ziet er veel belovend uit.Heren geniet ervan,en maak mooie plaatjes

Arie

Ja heren zo zie je dat je in verre landen veel loketten
hebt, maar ik denk als ik dat allemaal zo hoor en lees
jullie gigantisch genieten en dat vinden wij hier fantastisch.
Wij denken dat jullie meer zand zien dan bomen maar
ook dat heeft weer zijn charmes, maar ook de uitdaging en dat houd de moed er in.
Gerrie hoe zit het met het eten, daar lees ik weinig over of is de menukaart moeilijk te lezen, er zijn altijd nog kleine marktjes en dan is de creatieviteit van jullie kook kunst weer erg belangrijk.
Wij wensen jullie nog een goede en gezonde reis toe.
groetjes Grada en Arie.

linda & Niek

Heel herkenbaar.... welkom in het midden oosten.

leo luttikholt

Geniet van al de omstandigheden, soms anders of beter
maar ze doen het op hun manier.
Nog mooie ,en veilige kilometers.