Red-Sea-Adventure.reismee.nl

23 mei Van Gramsh naar Shkoder

Vandaag zijn de mannen gëindigd op een camping te Shkoder, Albanië. Na een rit die starte in een bergachtig landschap, waarna het steeds vlakker werd zijn ze na 214km gëindigd in

N41 55'27.3'' E019 32' 27.5''

Wat op Google Earth lijkt op een soort schuur!

Tongue out
Klopt is een noodziekenhuis voor de streek daar met Nederlandse hulp opgezet.

Na de belevenissen van gister zijn we blij dat de weg naar Albasan redelijk goed is. Het weer is ook weer zonnig vanaf gisternamiddag 17.00 uur. Dus het is weer genieten. Albasan is een vervallen industriestad met resten van ijzerindustrie nog door de Chinezen gebouwd toen ze hiermee bevriend waren in de tijd van comunistich leider Hoxa .Albanie is snel aan het veranderen en de prachtige onverharde wegen met ezels en ossekarren hebben hun langste tijd gehad en wie het nog zien wil moet snel zijn.De kust is al een bouwput van nieuwe hotels.Op doortocht van hooftstad Tirana viel op dat de straten zelfs opvallend schoon zijn. Op het platte land moeten de afval containers nog komen en vindt je nog veel illegale stortplaatsen. Wegwijs borden zijn er in Tirana nog maar dun gezaaid dus het was nog een hele klus de stad door te komen.We hadden gelezen van een camping geleid door Nederlanders in de buurt van Shkoder dus daar werd aangelgd om onze natte tent op te zetten. Prima camping die camping Albania. Uiteraard waren de prijzen het dubbele van de Albanese maar nog steeds niet duur. En een warme wind blies alle nattigheid in recordtempo uit onze vochtige spullen. Het is heerlijk weer in onze tent te kunnen slapen . Alleen Paul die normaal slaapt (snukt) als een roos had een slechte nacht door de vele blaffende honden en het vroege kraaien van de hanen.Paulzong bij aankomst en het zien van de kippen en ezels die ene regel uit het lied van de boertjes van buten 'biej ons op de boerderieje'. Hij had dat beter niet kunnen doen want 5 dagen later spookt het liedje nog steeds door je hoofd, heel maf.

Fonz

We wachten op jullie verhalen, dus als jullie terug zijn moeten we er maar een avond voor uittrekken.
We weten dat om de verhalen dagelijks op het internet te zetten niet meevalt.
En op de foto te zien sta je soms met de rug voor de muur.