Red-Sea-Adventure.reismee.nl

4 mei Door Griekenland van Patras naar Athene

Maandagmorgen 4 mei om 5 uur in de morgen gingen we in Patras aan land om een tocht per motor naar Piraeus bij Athene te maken.Natuurlijk werdop dit vroege uur ook nog even een omeletje gescoord in bij een leuk tentje met idem dito bediening.

Wink

Onderweg werd nog een stop gemaakt bij het oversteken van het beroemde kanaal van Corinte. Het was er wel erg toeristisch met al die schoolbussen en bijbehorende kinderen maar evengoed indrukwekkend. Als onze eerdereplannen gelukt waren was onze veerboot hier zelfs doorgekomen met aan weerszijden minder dan een meter speling !

De weg verder naar Piraeus was er een uit eenreclame van Zwitserleven . De weg slingerde zich langs deprachtige kustlijn en was bijna geheel verlaten omdat er een nieuwe Autoweg is aangelegd die er hoog bovenlangs voer.

We hebben hier gestopt om onze voering (definitief ? )te verwijderen uit jassen en motorbroeken. Op zoek naar de haven raakten we de weg en ook Ferdie kwijt in het drukke verkeer! Gelukkig zijn we toch nog samen op de boot naar Kos gekomen dank zij moderne middelen als mob.telefoon en GPS.

Dato

Leuk verhaal, maar kan me bijna niet voorstellen dat Ferdie de voering al uit zijn motorpak heeft gehaald.
Fijne trip verder.

annemarie 18 mei

genieten mee, wat een onderneming. geniet van bodrum en kom allemaal heelhuids thuis