Red-Sea-Adventure.reismee.nl

Slotverhaal

Nog even wat wetenswaardigheden op een rijtje.

In totaal hebben we 10429 kilometer op de motor gereden, gemeten met de GPS dus dit is exact. Alleen is hij een paar km op de veerboot aangeweest om de snelheid en positie van het schip te controleren. Dan zijn er nog een geschatte 1700 km per veerboot afgelegd

De motoren :. Hebben ons keurig heen en terug gebracht zondrer gesleutel als we tenminste de valschade niet meerekenen. Gelukkig dat een aluminiumkoffer altijd nog enigzinds is te herstellen en een rempedaal is zo terug te buigen. De schade na de val van Ferdie beperkte zich ook tot een kapot knipperlichtjeglaasje Paul's KTM had wat kuren met afslaan vooral s'morgens waarschijnlijk door verkeerde / vuile benzine. De banden hoefden we geen van allen onderweg te vervangen en hebben nog steeds genoeg profiel. Als we nog eens gingen zouden we voor de pirelli's van Paul hebben gekozen . die hadden iets meer terrein profiel , Zeker met zo'n weg als in Albanie. Van de kwaliteiten van mijn Metzler tourance ben ik vanaf het begin niet overtuigd geweest. Misschien is het persoonlijk. Lekke banden hebben we gelukkig geen enkele gehad wat me eigenlijk verbaast.

Benzine verbruik ; de KTMwas nogal dorstig met een verbruik van 1 op 14 hooguit . dat betekende iedere 250km tanken. De BMW was zuiniger met een verbruik van 1 op ruim 20. De Yamaha was veruit het zuinigste me een verbruik tot 1 op 25 of meer Op de autobahnstukken echter was het verbruik ongeveer gelijk aan de BMW.

Camperen hebben we minder gedaan dan gehoopt. Enerzeids door het lage aanbod van campings in Syrie- Jordanie maar ook door de beschikbaarheid van niet zo dure hotels daar(tot 10 euro p/p vaak minder) Op zicht is camperen gewoon het leukste.We hebben 7x in onze tenten geslapen en1x in een standtent omdat we dan geen tent hoefden op te zetten3x op de matrasjes aan dek van de veerboot.

We hebben soms noodgedwongen ook een paar duurdere hotels gehad tot 40 Euro p/p.

Het overnachten op het dek is goed bevallen. we sliepen prima op onze matrasjes. Beter dan in een duf hok met allemaal ligstoelen. Douches waren altijd aanwezig.

Het rijden op de weg motor was voor mij nieuw maar is goed bevallen .We stapten werkelijk iedere dag met een ingehouden grijns op het gezicht weer op de motor.

Het probleem met het zitvlak dat we eerst verwachttenis na een week niet meer aanwezig. Af en toe een stukje staan op de motor onder het rijden laat alle bloed weer wat beter circuleren.

Nog een irritatie; Jordaniershebben de gewoonte dat ze nooit geen wisselgeld hebben .Zowel bij de overheid als in restaurants of benzine stations. Ze blijven dan dralen of gaan eerst ergens anders naar toe om het te halen in de hoop dat je zegt 'laat maar zitten' We praten dan niet over een euro of zo maar echt als je er 5 moet betalen en je geeft 10 dan kunnen ze echt niet wisselen !

Reacties

Reacties

Tonnie&Gemma

Hallo Gerry
We hebben je gevolgd op internet, en vonden het reisverhaal en jullie belevingen super om te lezen. We waren vaak jaloers op het het dagelijkse motorrijden, en het overwegende mooie weer.
Dat er nog vele mooie "wegmotor" ritjes mogen volgen!
Groetjes van ons.

Niek en Linda

hmm...ik vond de volgende trip toch mooier

Maria Onstenk-Pape

Dag Heren, ik vond je story in 'mijn magazine"wat een belevenis voor jullie, ik heb ff globaal gelezen en de foto; natuurlijk bekeken. Aangezien ik nog iets familie ben, wil ik graag weten wie van jullie nou Gerrie is, dan kan ik zijn (vast) knappe familie gezicht gebruiken voor mijn familiegeschiedenis. hartelijke groet Maria Onstenk-Pape email maria_ontenk@hotmail.com Hoor ik van je?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!