Red-Sea-Adventure.reismee.nl

9 mei Van Palmyra (Syrie)-Irbit (Jordanie) 465 km

Het rijden gaat lekker en we kunnen ook goed met elkaar overweg dus daar geen zorgen over.
De afstanden zijn zeker geen plaag en we genieten van het rijden en het bevrijdende gevoel dat dit geeft.
Vandaag wilden we wat afsnijden door de woestijn, tenslotte is dit avontuurlijker .
We hebben eerst mooi asfalt en om het zeker te weten vragen we nog even bij een 'bedoieden camp' zoals de nieuwe toeristen mode hier heet . De weg houdt er iets verder mee op maar we kunnen naar de volgende plaats via woestijnpaden.
We krijgen een gids mee op 150cc brommer. Het gaat echt door soms rulle 'tracks'. Al snel ontdekken we dat naast het pad over de harde woestijn bodem goed te rijden valt. Na een vijftal kilometers houdt de gids in en gaat ons in het Arabisch uitleggen hoe we verder moeten om aan te komen. We besluiten dat dit niet erg verstandig is als we tenminste niet willen omkomen van de dorst! We willen ook nog de Jordaanse grens over vanddaag.
DeJordaanse grensperikelen blijken bijna hetzelfde als de Syrische met dit verschil dat er beter Engels gesproken wordt en we dus geen ritselaar nodig hebben. Ook zijn de kosten wat lager wat echter inhoud dat onze vooraad Euro's aardig begint te slinken.In het donker vinden we tenslotte een hotel. De motoren mogen binnen staan! We vinden het een mooi aanbod.
Er zitten echter wel een paar stoepen die eerstmet aanloop genomen moeten worden. Geen probleem natuurlijk en een kolfje naar mijn hand . Dus gas d'r op en .....is de deur opening een 2cmte smal dus knal, boem ! Gelukkig geen schade maar demotoren moesten buiten blijvendie nacht.

N32 32' 00.9' E035 51' 52.8'

Annie

Hallo voor familie en vrienden van de motormannen, het gaat prima met de mannen en de motoren en zo je leest alles nog volgens plan, als ze er maar van genieten dat is het belangrijkste , en dat doen ze als ik dat zo hoor.

Niek en Linda

He lui, als je dit leest en je hebt nog wat nodig, onderdelen of wat dan ook, laat maar weten dan brengen we het even langs....tis toch praktisch naast de deur! Succes en geniet van het mooiste stukje van Jordanie!

Niek en Kim

Goed geslapen tussen de kamelen? Super leuk om te lezen wat jullie allemaal zien! Geniet ervan!
Mooie foto ook.

Fonz

Nou ja naast de deur Niek? je bedoeld eigenlijk kom even langs?