Red-Sea-Adventure.reismee.nl

12 mei van Petra naar Aqaba

Na een goed ontbijt in het Bedoiden camp werd via Klein Petra een weg bevonden richting het westen . Dit was een gouden greep want het is door ons alledrie de mooiste route ooit gereden genoemd. Een prachtige slingerweg doorbergen van zandsteen met prachtige vormen en kleuren omzoomd met bloeiende oleanders en ander groen.Zodra er weer een doorsteek tussen twee bergflanken werd gemaakt ontvouwde zichweer een nieuw panorama door het vogende dal.Je ging onbewust zachter rijden om niets te hoeven missen.Verderop ging het landschap over in steppe met hier en daar een boom. Aan het eind kwamen nog zandduinen voordat we linksaf gingen door het brede Jordaandal naar het zuiden richting Aqaba.De tempratuur begon al aardigtegen 35graden te lopen toen we tenslotte een plek vonden bij een vacantie complex aan de Rode Zee. We waren op onze zuidelijkste punt aangekomenen konden oze tent opzetten.

De andere morgen bleek dat vlak naast ons een groep van 3 brabanders met 3 Yamaha Tenere's stonden.met flinke AlukoffersIs dat toeval of niet ? Natuurlijk hadden we elkaar een heleboel te vertellen ,het bleek dat ze ongeveer het dezelfde rondje bezig waren als wij alleen deden ze er 6 weken over.Ze konden daar gewoon een biertje bestellen terwijl wij gisteravond nog extra met een taxi naar de stad waren geweest om een paar biertjes te scoren:hadden we dat maar geweten!

annie.

Ja je kan niet alles weten, maar ik ben wel heel benieuwd naar de prachtige kleuren van de landschappen, of op film of foto.