Red-Sea-Adventure.reismee.nl

18 mei Van Goreme naar Eskisehir

Vandaag zijn ze na 530km aangekomen in Otel Tekinogullari. Ze zijn nét droog aangekomen, en het is beduidend koeler dan voorheen ook daar 17 graden.

Cool

N39 46'45.9'' E030 30' 40.4''

Vanmorgen vroeg wakker door een vreemd geluid. Het bleken hetelucht balons te zijn die vanuit het dal beneden opstegen. Niet een of twee maar minstens 50 ! Een prachtig gezicht en Ferdie en ik hebben er zeker een paaruur voor uitgetrokken om alles te fotograferen in het vroege ochtendlicht Paul was al uit zijn tent verdwenen en naar later bleek niet om naar de balonnen te kijken maar voor een accute buikloop . Gelukkig werd het later wat beter en konden we vertrekken voor het vervolg van de reis in een prachtig zonnetje.al werd het al minder warm.

De KTM van Paul heeft af en toe kuren. Vandaag sloeg de motor bij een gangetje van 90km plotseling af. Paul schakelde instinctmatig terug met als gevolg een blokkerend achterwiel. Er mankeerde niet veel aan of een Yamaha had hem van achteren geraakt.Eerst is het niet duidelijk wat er precies gebeurd is.Na herhaalde startpogingen komt er langzaam weer leven in de brouwerij en hortent en stotend komt er weer gang in.Ook later in de weekdoet zich dit probleem nog wel eens voor om zich langzaam steeds minder erg te manifesteren.Waarschijnlijk is slechte benzinebij de laatste tankstop (50 cent per liter in Syriehe) voor de Turkse grens er de oorzaak van geweest. Dan maar beterTurkse benzine van 2 euro p/l tanken ! Nu we het er toch over hebben de Jordaanse benzine is ook goedkoop,80 cent p/l. In beide landen wordt veel goedkope benzine illegaal uit Jrak geimporteerd met oude vrachtwagens die de naam ' riding bombs ' hebben.

gerr?epape@hotma?l.com

G?steren even de t?jd genomen om eens alle react?es te lezen. Ook Ferd?e en Paul deden d?t. Heel leuk om d?t te doen ! We hadden wel af en toe ?ets gelezen maar alles nog n?et. We kunnen nu n?et reageren op ales maar het ?s een ?ndrukwekkende l?jst. Iedereen heel erg bedankt voor jull?e support.
Groetjes Gerr?e

gerr?epape@hotma?l.com

Helaas ?s het Turkse toetsenbord n?et ?nger?cht voor onze lettertekens dus het vor?ge ber?cht komt wat vreemd over evenals d?t ber?cht natuurl?jk. Het ?s dan ook n?et mogel?jk een re?sverhaal te plaatsen. Het komt echt n?et door d?e twee p?lsjes dus !

Gloeten Gell?e