Red-Sea-Adventure.reismee.nl

19 mei Van Eskisehir naar Kesan

Na 460 km zijn ze droog overgekomen met 19 graden.

N40 51'11.4'' E026 37' 59.6''

Het weer is ons nog goedgezint want we hebben het ook vandaag droog gehouden met prachtige wolken partijen en zon. We zijn vandaag met de veerboot van Lapseki naar Gelibulu overgestoken .Daarmee zijn we tevens van het Aziatische deel naar het Europesche deel van Turkije gegaan en dus alweer een stapje dichter naar huis.

De stad Kesan waar we vanavondhetzelfde hotel hebben als inonze Turkije tocht van 2007 ligt midden in het centrum.Na een pilsje in het hotel besluiten we om ergens in de stad wat te eten en een kroegje te zoekenDat eten lukt snel maar voor een pilsje moet je toch even verder zoeken.We komen in een straat terecht waar wel wat simpel aandoende bierverstekkende lokaaltjes te vinden zijn.We zouden het niet het 'redlight district' willen noemen maar het lijkt er wel een beetje op.. In ieder geval ze hebben ons inmiddels favoriete biermerk Efes en dat maakt alles goed.Een half glas later komen er ineens een drietal (zeer toevallig eigenlijk) dames binnen die bij onze tafel wat giechelend en heupwiegend staan te dansen.Nou ja , moet dan maar als we ons biertje maar mogen nuttigen.Er zijn nog een paar kroegjes verderop dus daar ook maar eens kijken.Ja hoor ze hebben ook bier dus zitten maar.Ook hier weer ineens een drietal dames die binnenkomen.Als er eencijfer waardering bestond voor dames dan haalden deze misschien een 3 op een schaal van 0 tot 10.Er was wel vooruitgang wanthet vorige setje had hooguiteen 2 gescoort.Plusje is natuurlijk dat deze wel heel veel vrouw in een persoon hadden weten te stoppen.Paul kreeg meteen alles op een knie terecht en bezweek er bijna onder.Ze hadden wel lol dus wij ook maar .Snel een paar foto's gemaakt om het thuisfront gerust te stellen en nog maar een biertje besteld. Toen de dames echter ook een drankje kregen zijn we maar naar buiten gevlucht om het onze daar op te drinken op het 'terras'.Meer als een paar stoelen voor de deur was hetechter niet.Gelukkig bleven de dames binnen waar nog een aantal turkse mannen aan tafeltjesal die tijd zeer stilzwijgend met ogen die als sponsen alles opnamen wat er aan vrouw te zien was.Ons tweede biertje was niet koud dus even afrekenen en wegwezen.Dat ging echter niet zomaar er moest betaald worden. Ja goed hoeveel dan.De spichtige kroegbaas schreef het groot op een vel papier; 300 euro ! Dat wilden we natuurlijk nooit betalen en Ferdie kreeg het voor elkaar dat de spicht een briefje ter waarde van een paar tientjes aanpakte en het onmiddelijk weer terug wilde geven. Maar niemand nam het terug dus we hadden betaald. Toen Paul zich ook even in het tumult begaf hadden we ineens overgewicht (op de mannen dan) en konden we op huis aan.

gerr?epape@hotma?l.com

Hallo thu?sfront
G?steren eens even t?jd gemaakt om alle react?es eens even door te nemen. Af en toe las ?k er wel een paar maar als je de volled?ge r?j eens doorneemt ?s het heel ?ndrukwekkend . Het ?s ondoenl?jk op alles te reageren maar het ?s wel moo? dat we n?et alleen met z?jn dr?een re?zen. Heel leuk.
GROETEN AAN IEDEREEN
VAN GERRIE

Ronald en Marieke

Alles nog hetzelfde in Kesan?
Hebben jullie dat mooie stuk tussen Gelibolu en Kesan, wat we in 2007 hebben gereden, nog eens opnieuw gedaan?
Heel veel rijplezier morgen in Griekenland of Bulgarije.

Annie

Als je de tekst van Gerrie zo leest, kan ik mij voorstellen dat ze in Syrië en Jordani niet met het toetsenbord overweg konden, nu is het nog wel te lezen???? jullie hebben vandaag weer een behoorlijk stuk gereden, zie jullie wel veel mooie dingen onderweg? Ja ik weet het al ze wilden nog heel graag wat extra tijd hebben in Albanië. Nog heel veel rij plezier.

Henk Boevink

Geweldig jullie verslagen te lezen, ik ben eerlijk gezegd wel een beetje jaloers. Vooral het avontuurlijke en het ontmoeten van diverse mensen in meerdere culturen lijkt mij geweldig. Nog veel plezier de laatste 10 dagen en hals und beinbruch. Groetjes Henk maar natuurlijk ook namens Henny.

Leo Luttikholt.

Als ik jullie verhalen zo lees ,is het schitterend en kom je nog snel door al die vrije Zaterdagen. Maar geniet met z'n allen. Goede terug reis.

Fonz

Gerrie, je reaktie is zo te zien een grote vraag.
Vraagje: Alles goed? en hoe is het met de motoren, nog geen problemen gehad?
goeie voortzetting van de reis.

Fonz

HALLO MOTORGENOTEN,
GEEN GEINTJE, JULLIE GAAN DOOR ALBANIE EN WIJ ZIJN ONS AAN HET VOORBEREIDEN OM NAAR ALBANIA TE GAAN VOOR DE RALLY, MAAR...
ER ZIJN DEMONSTRATIES EN WEGBLOKKADES!!
HET HEEFT TE MAKEN MET DE LAATSTE VERKIEZINGEN EN HET WORDT STEEDS GRIMMIGER, OOK ONZE RALLY BEGINT AAN EEN ZIJDEN DRAADJE TE HANGEN.
HOU HET IN DE GATEN!
GROETEN VAN (F)ONS