Red-Sea-Adventure.reismee.nl

20 mei Van Kesan (Turkije) naar Aigaion (Griekenland)

Vandaag hebben ze na 460 km een camping gevonden aan de griekse kust, 20 graden.

N40 20'03.7'' E023 42' 28.3''

Na het soepel passeren van de Turks/Griekse grens hebben we ons d.m.v. de autosnelweg pijlsnel in westelijke richting verplaatst, zelfs zo snel dat we aan een prachtig plekje aan het strand bij het nuttigen van een hapje ons eens hebben afgevraagd of het wel gewenst was om in een keer Griekenland door te jakkeren tot bijna bij de Albanese grens. We besloten na het uittellen van de dagen tot vrijdag de 28e nog dagen overhielden natuurlijk ook omdat we nog steeds zonder pech of ander ongerief onderweg zijn..Dus hebben we onze route eens opniew bekeken en de te rijden dagafstanden wat ingekort en een extra overnachting aan de Griekse kust voor vanavond voorzien. Dat werd een prachtig plekje aan zeein Aigaion gelegen tussen de 'vingers'van de schiereilanden Atos en Cassandra. Onze camping was wel geen officieele maar vande families die het terrein toebehoorden mochten we er gratis staan. Er was wel een toilet en de vrouw van een van de families kon een (vegetarische) maaltijd bereiden.Uiteraard was er koud bier.Indelateavond hebben we nog een paar Taxfree wodka's genuttigd voor de tent maar het was kouder aan het worden en we warmden ons aan de benzine brander als kampvuurvervanger.Er was geen douche op het terreinmaar die kwam snachts vanzelf uit dehemel vallen en bleef de volgende dag in nog grotere hevigheid doorgaan.Bij het afbreken van de tent ging het zelfs over in stortregen en we waren blij dat we via flinke waterstromen met de motoren de weg konden bereiken.Via prachtige maar uiterst natte bergweggetjes gingen we op weg naar Thessaloniki. Eerst uiters voorzichtig maar het zelvertrouwen werd steeds groter in de stromende regen .In een scherpe draai naar rechts was zelfs de bescheiden 48pk van de Yamaha voldoende om een sliding te veroorzaken bij het uit accelereren. Gevolg een platte alluminium koffer rechts en een verbogen rempedaal.Persoonlijk letsel was eralleen in de vorm van een gestoten scheenbeen en een beschadigd ego.De koffer lag er af en moest eerst uitgedeukt worden . Dus de hele zaak maar er boven op geknupt en verder.Na een koude en onpretige reis belanden we verkleumd in een hotelmet Russische aandoende sfeer inFlorina niet ver van de Grieks/Albanese grens.

Lissa

Leuk hoor die verhalen, en coordinaten...maar waar blijven die mooie foto's?

Tonnie&Gemma

Hallo Gerrie, en reisgenoten,
Heel erg leuk om jullie belevingen te volgen, wat een avontuur !
Nog heel veel plezier , en een fijne terugreis .

Fonz

Zojuist een SMS gehad van Paul (19.00 u),de 21e Mei ze stonden 30 Kilometer voor de Albanese grens, met de vraag hoe de situatie is in m.n. in Tirana.
We (ondergetekende) hebben kontakt met een Albanese familie en heb van hun vernomen dat zojuist op de Albanese TV was geweest dat de regering probeert een oplossing te vinden en men is op aandringen van de buitenlandse regeringen aan een overleg begonnen en daarmee is onmiddelijk een einde gekomen aan de demonstraties van tienduizenden opstandelingen en de vele hongerstakers in een grote tent midden in de stad, wegblokkades zijn opgeheven enz.
De Albanese TV liet bij (toeval) zien dat alweer een grote groep motorrijders het land in kwam.
Dus het zal weer kunnen zonder problemen.
veel spannend avontuurlijk reis plezier,
Fons