Red-Sea-Adventure.reismee.nl

24 mei Van Shkoder (Albanië) naar Gradec (Kroatië)

Paul heeft zijn regenjas laten liggen op de camping van gisteren, hierdoor heeft hij geen paspoort meer bij zich. Gelukkighebben ze welde grens tussen Albanië en Bosnië Herzegovina weten te passeren, hoe dit is gelukt horen we vast later. Vannacht brengen ze de nacht door in een appartement aan zee met balkon in Gradec.

N43 06'03.7'' E017 20' 52.9''

Het verhaal is iets anders maar het is ook moeilijk in een sms'je alles duidelijk te maken.

Geen paniek dus.Wel toen Paul aan de grens ontdekte dat zijn paspoort en map met papieren weg was. De schrik slaat om je hard en hij begon steeds driftiger in zijn koffers te rommelen.

Gelukkig hadden we een folder met telefoon nummer van de camping en spreken ze Nederlands . Dan blijkt dat de papieren gewoon bij het ontbijt op tafel zijn blijven liggen. Even 30km terug en klaar. De regenjas weg merkt hij pas later.

Dat gevoel van de papieren missen heeft Ferdie en ook ik allebij al meegemaakt.. De schrik slaat om je hart want in Ferdie's geval had hij de pas even los op de motor gelegd op zoek naar een los papiertje aan de Syrische grens. Hij dacht zeker te weten dat hij zijn pas was vergeten op te bergen. Gelukkig had hij hem op dat moment afgegeven aan de hotelbalie.

Zelf heb ik het gehad in Kerak waar ik mijn pas moest hebben voor de hotelaanmelding. Nergens te vinden alles overhoop halen ; geen map.Er gaat van alles door je heen ,Ambassade politie dagenlang oponthoud , verschrikkelijk.Gelukkig herinnerde ik me opeensdat ik hem bij uitzondering even snel aan de grens tussen het klitterband van de kaartlezer had gestopt. terwijl die map altijd op op het lichaam onder het hemd zit met een koort om de nek. Pfff. Het maakte het biertje op het terras met het hollandse stel dat een jaar onderweg waren extra lekker.( ze hebben truowens gereageerd op onze weblog ! leuk stel!)

Annie

Ach ja Gerrie weet wel met dit bijltje te hakken, was zelf ook al een keer zijn paspoort vergeten. Ofwel die van zijn dochter meegenomen. Kom veilig thuis.

kim

Als wij eens wat kwijt zijn, dus nu ook voor jou pa : Hoe krieg ie 't veur mekaar?
Een veilige terugreis en tot het eind van de week.
Groetjes van Kim

René en Cinthy

Ja, van verkeerde en vergeten paspoorten weet Gerrie alles van. Toch weer knap dat jullie zo zonder paspoort de grens konden passeren, zeker onmundig dicht op elkaar gereden, alsof er maar 2 ipv 3 motoren reden! Geniet er nog maar even van en tot ziens!

annemarie

deze reis kon het scenario zijn van een film. ik ben zeer benieuwd naar de echte verhalen.
Kom allemaal vooral heelhuids thuis!

Henny

Met veel plezier reizen we een beetje mee. Geniet er nog van. Gr. Henny en Henk