Red-Sea-Adventure.reismee.nl

26 mei Van Senj (Kroatië) naar Bovec (Slovenië)

Vanmorgen hebben ze in Senj nog even gezwommen in de zee, waarna ze zijn vertrokken richting Slovenië. Ze hebben heerlijk gereden, via mooie bergwegen. En zijn aan de eind van de dag aan gekomen in Bovec, een dorpje op 465 meter hoogte.

Zoals de planning er nu uitziet, zullen ze waarschijnlijk vrijdag aan het eind van de middag thuis komen. Maar ze houden ons hier over op de hoogte!

N46 20'23.2'' E013 33' 21.7

Het laatste stukje lang Rijeka is wat drukker maar de prachtige grote baai van Bakarligt er nog steeds mooi bij na hem 40 jaar niet meer gezien te hebben. Bij Postonia is het heel lang zoeken voor we de mooie weg door de bergen gevonden hebben.Weworden alleen maar naar grotten verwezen en die zijn natuurlijk ook wereldberoemd daar.Wij hebben liever een mooie bergweg nu.. Voor vandaag eindigd die in Bovec vlak bij de grens met Oostenrijk en ook Italie is dichtbij.We slapen in een Apartma zoals een appartement hier heet in het Sloveens. Vlakbij een bar die de andere dag ook tosties maakt als ontbijt met heerlijke koffie. s' Morgens haalt Paul zich nog een nieuwe regenjas die hij ook nodig zal blijken te hebben.Want Oostenrijk doet zijn naam als regenland weer alle eer aan.